Συνάντηση 28/2 με κ.Λολίτσα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Συνάντηση 28/2 με κ.Λολίτσα

Δημοσίευση από Admin Την / Το Δευ Μαρ 31, 2014 11:23 am

Στις 28/2/2014 αντιπροσωπεία του προσωρινού ΔΣ του ΣΑΚΕΑ συναντήθηκε με τον διευθυντή ΕΑ του ΥΠΑΙΘ κ. Λολίτσα. Εκεί του τέθηκαν κάποιοι προβληματισμοί και προτάσεις που αφορούν την λειτουργία της ΕΑ σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επειδή θέλουμε να έχουμε και νέα συνάντηση ώστε να είμαστε παρόντες στην διαμόρφωση του νέου νόμου της ΕΑ, σας παραθέτουμε το κείμενο που του δώσαμε και αναμένουμε τις προτάσεις σας.

admin έγραψε:ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ειδική αγωγή στη χώρα μας είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια και για αυτό το λόγο έρχεται αντιμέτωπη  με πολλές καταστάσεις που χρειάζονται να διευθετηθούν ώστε να ξεκαθαριστεί ο ρόλος του καθενός  που εμπλέκεται σε αυτήν . Έχοντας εργαστεί για χρόνια σε αυτόν τον  τομέα, θέλουμε να αναδείξουμε κάποια από τα προβλήματα που εφιστούν την προσοχή του Υπουργείου Παιδείας και ιδιαίτερα του τμήματος ειδικής αγωγής. Μερικά από αυτά είναι:
1) Επαναφορά καταργημένων  ειδικοτήτων στην ειδική αγωγή καθώς πρόκειται για χώρο  στον ποιο οι συγκεκριμένες ειδικότητες βοηθούν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας της αυτενέργειας και αυτοεκτίμησης των μαθητών. Και πάνω απ’ όλα συμβάλλουν στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.
2) Συνέχιση προσμέτρησης της προϋπηρεσίας της ειδικής αγωγής στους πίνακες της γενικής αγωγής. Η ειδική αγωγή είναι συγκεκριμένο τμήμα της εκπαίδευσης αλλά χωρίς να παύει να είναι εκπαίδευση.
3) Ενίσχυση της λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ και η άμεση στελέχωση τους κατά προτεραιότητα με σκοπό την ταχύτερη σύνταξη των γνωματεύσεων των μαθητών.
4) Γνωστοποίηση των αναγκών μέχρι τον Ιούνιο (για τις γνωστές περιπτώσεις – ανάγκες) και κάλυψη τους από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η πρόσληψη των καθηγητών να πραγματοποιείται σε μια κοινή εκτέλεση του αλγορίθμου προσλήψεων που θα αφορά όλες τις προσλήψεις της ειδικής αγωγής. Η πρώτη εκτέλεση να είναι πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν κατά την διάρκεια της χρονιάς να καλύπτονται σε μηνιαία βάση. Η εκτέλεση του αλγορίθμου ξεχωριστά για κάθε δομή καταστρατηγεί την σειρά προτεραιότητας των εκπαιδευτικών στους πίνακες.
5) Δημιουργία κωδικού χρηματοδότησης των δομών της ειδικής αγωγής στα πλαίσια του κρατικού προϋπολογισμού για το ΥΠΑΙΘ ώστε να υπάρχει πρόβλεψη για την περίοδο μετα το ΕΣΠΑ.
6) Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής να πραγματοποιούνται στο πρώτο δίμηνο από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
7) Αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ενίσχυση  του ρόλου των τελευταίων σε θέματα αξιολόγησης και εκπαίδευσης των μαθητών ειδικής αγωγής. Συγκεκριμένα να μπορεί ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής να καθορίζει την ύλη που πρέπει να διδάξει στον μαθητή που έχει αναλάβει. Επίσης οι μαθητές της ειδικής αγωγής να εξετάζονται με τον κατάλληλο ανά περίπτωση τρόπο και σε διαφοροποιημένα θέματα στα πλαίσια της ύλης της γενικής τάξης.
8 ) Διαχωρισμός των κριτηρίων για την ένταξη των εκπαιδευτικών στους πίνακες της δευτεροβάθμιας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα κριτήρια ένταξης και κατάταξης στους πίνακες εισαγωγής πρέπει να είναι  αυστηρά, ακαδημαϊκά συγκεκριμένα να προσμετράται η κατοχή διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ. Κατάργηση του 10 μηνου ως τυπικό προσόν για όλους τους εκπαιδευτικούς ένταξης στην ειδική αγωγή μόνιμους και αναπληρωτές.
9) Η κατάταξη στους πίνακες των αναπληρωτών να γίνεται με μοριοδότηση μόνο εκπαιδευτικών προσόντων και προϋπηρεσίας.


προφανώς οι παραπάνω θέσεις χρήζουν περαιτέρω εξειδίκευσης και εμπλουτισμού αλλά είναι μια πρώτη εκδήλωση της ύπαρξης του ΣΑΚΕΑ.

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 63
Ημερομηνία εγγραφής : 10/09/2013

http://sakea.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης